Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Περί Τομ Κρουζ ο λόγος...



Στο παρακάτω άναρχο κείμενο θέλησα να μοιραστώ τις σκέψεις μου για τον 50αρη τώρα πια Τομ Κρουζ.
Αφορμή μου έδωσε η περσινή του ταινία, το "Επικίνδυνη αποστολή :Πρωτόκολλο Φάντασμα", που την είδα πρόσφατα.

(Ας ανοίξουμε μια μεγάλη παρένθεση να μιλήσουμε για το "Mission Impossible")

Η 4η ταινία της σειράς δεν με είχε πείσει να την δω, που γενικά είμαι φαν όλου του
concept των επικίνδυνων αποστολών. Ξέρεις ότι θα δεις υπερβολή, ψέμα κ.λπ. αλλά αν δε σου τα παρουσιάσουν σωστά, τότε όσο και να σ’ αρέσει η ιδέα, η γεύση που θα σου αφήσει θα 'ναι σίγουρα πικρή. 

Όταν το 1996 ο μεγάλος
Brian DePalma σκηνοθετούσε τότε το Mission Impossible ήξερες ότι θα είναι ταινιάρα. Και όντως ήταν. Υπέροχη πλοκή, ανατροπές, καλό καστ, τα 'χε όλα.

Το 2000 που η κάμερα πέρασε στα χέρια του John Woo, το αποτέλεσμα ήταν….@$##@$^&&(&^%#$^…….(λογοκρισία)
Η ανάμνηση του
Mission Impossible 3 το 2006, ότι δεν ήταν τόσο χάλια όσο το 2 αλλά σε καμιά περίπτωση δεν άγγιζε το πρώτο, δεν ήταν αρκετή για να δω το τελευταίο.
Επικίνδυνες Αποστολές 1,2,3
Internet Movie Database

Το «σπρώξιμο» που χρειάστηκε για να το δω ήρθε από το
Internet Movie Database το γνωστό σε όλους μας "IMDb" (αν υπάρχει κάποιος που δεν το έχει βάλει στη ζωή του και στους σελιδοδείκτες του, ας αρχίσει αμέσως..) και συγκεκριμένα στη βαθμολογία που του έδινε (7,4), δεδομένου ότι δίνει 7 στο πρώτο (?). Το IMDb και οι βαθμολογίες του αξίζουν ένα άρθρο από μόνα τους, εδώ απλά να αναφέρω πως δε συμφωνώ πάντα με το βαθμό που δίνουν στις ταινίες. Πόσο μάλλον που όποια καινούργια ταινία επιστημονικής φαντασίας βγει, που είναι απλά ωραία, εκτοξεύεται στο top 100, υποσκελίζοντας ταινίες-μεγαθήρια. (οκ έβγαλα τη χολή μου, συνεχίζουμε στο θέμα μας)

                                       7,4 βλέπω…Χμμ λέω, οκ θα τη δω.
Αριστερά ο σκηνοθέτης Brad Bird
Δεξία ο ηθοποιός Simon Pegg


Επαναλαμβάνω, αν πας να δεις τέτοιου είδους ταινία και πιστεύεις ότι θα δεις μια νέα "Φωλιά του κούκου" τότε μη την ξεκινήσεις καθόλου. Έχε στο νου σου James Bond, αυτό έκανα κι εγώ.
Οφείλω να ομολογήσω πως όχι μόνο δε με κούρασε, το αντίθετο μου άρεσε πάρα πολύ και το χιούμορ που προστέθηκε (λόγω του κωμικού Simon Pegg, τον έχουμε δει σε ταινίες κωμικές όπως το "Hot Fuzz" και το "Shaun of the dead") αλλά και η σκηνοθεσία του Brad Bird (σκηνοθέτη κινουμένων σχεδίων της Pixar, ταινίες όπως "Οι Απίθανοι" ή ακόμα το καταπληκτικό "Ρατατούης"). Φυσικά ο Τομ είναι αυτός που πρέπει σε μια περιπέτεια, δε θα κλέψει καμιά παράσταση, απλά αυτό που κάνει το υποστηρίζει πολύ καλά.


Και αφού αφήσαμε πίσω την αφορμή για το άρθρο, ας πιάσουμε το θέμα του, τον Τομ.

Εδώ σε νεαρή ηλικία
Δεν θα τον έλεγες ηθοποιό με μεγάλη γκάμα σε ρόλους, θα τον δεις είτε σε Χολιγουντιανή περιπέτεια είτε σε πιο σοβαρές ταινίες, που την πλειοψηφία τους πάλι περιπέτειες θα τις έλεγες, αλλά με ένα άλφα σενάριο.
Όλοι κάπως πρέπει να ξεκινήσουν την καριέρα τους, αυτό είναι αλήθεια. O Κρουζ ήθελε λέει να γίνει παπάς (!) στα νιάτα του, τελικά κατέληξε ηθοποιός, όχι πως είχε το ταλέντο στις πρώτες του ταινίες.
Ήταν απλά ένας όμορφος νεαρός ηθοποιός που έτσι κέρδισε τους πρώτους του ρόλους, όσο για τις ταινίες από μέτριες ως αδιάφορες.
Δηλαδή ειλικρινά το "Top Gun" όταν το σκέφτεσαι τι σου έρχεται πιο εύκολα στο μυαλό, ο Τομ Κρουζ ή ο Τσάρλι Σιν από την παρωδία "Στραβοί Πιλότοι στα F16"; Είδατε, αυτό ακριβώς εννοώ, στις ηλικίες 20 με 25 κέρδισε φήμη, νέους ρόλους και σίγουρα χρήματα, χωρίς όμως οι ταινίες του να έχουν το κάτι παραπάνω.
Στα τέλη όμως της δεκαετίας του ’80 και σε ηλικία 26 συμπρωταγωνιστεί με τον
Ντάστιν Χόφμαν στον "Άνθρωπο της Βροχής" και ξεκινάει μια 15ετία με πολύ καλές ερμηνείες, καθώς και πολύ καλές επιλογές και σε ταινίες. Δηλαδή και ο ίδιος να μην σου μένει στο μυαλό, σου μένει η ταινία.
Να πω την αμαρτία μου, εγώ τον θεωρώ καλό ηθοποιό, όχι αποκάλυψη, δε θα πω ποτέ ιδού ο νέος Πατσίνο ή Ντε Νίρο, απλά είναι πάντα αξιόλογος (όσο μπορεί).
Και γιατί να μην είναι; Ας πάρουμε για παράδειγμα τις περιπέτειες, που είναι μανούλα σ’ αυτές, ταινίες όπως το "Επικίνδυνη αποστολή" που αναφέραμε πιο πάνω, το "Valkyrie" για τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, η περιπέτεια εποχής  "Τελευταίος Σαμουράι" - κορυφαία - οι περιπέτειες sci-fi, ο "Πόλεμος των κόσμων" ή το αγαπημένο μου "Minority Report" του Steven Spielbrerg ή ακόμα την μεταφόρα του Ισπανικού sci-fi ρομάντζο-μυστηρίου "Ανοιξέ τα μάτια" σε "Vanilla Sky".
Θα βάλω στις περιπέτειες και το καταπληκτικό "Collateral"  του Michael Mann που είναι πιο θρίλερ και δραματικό.
Ή, όποιος έχει δει την ταινία του
Ben Stiller "Tropic Thunder" ,δε συμφωνεί μαζί μου ότι αυτός και ο Robert Downing J. κλέβουν μαζί την παράσταση;
Να πω και την 2η αμαρτία μου γιατί να μην πάρει και αυτός ένα
Oscar; Γελάτε το ξέρω, αλλά…
Όταν μας έχει προσφέρει ερμηνείες σαν το "Γεννημένος την 4η Ιουλίου" ή το "Ζήτημα τιμής" δίπλα στον Τζακ Νίκολσον, την "Συνέντευξη με έναν Βρικόλακα"  και το "Jerry Maguire" του το δίνεις το βραβείο.
 
Οκ, καταλαβαίνω, μην του δώσεις για τα παραπάνω γιατί δε θες να έχει όσκαρ Α’ αντρικού, για το "Magnolia", που δίνει πραγματικά ρεσιτάλ σε β’ ρόλο γιατί όχι..;
Και μην ξεχνάμε ότι έχω ένα πολύ καλό παράδειγμα (που θα ξαναχρησιμοποιηθεί όταν μιλάμε για όσκαρ) που θα ενισχύσει την άποψή μου πάνω στο θέμα αυτό. Δε μπορεί να μου έχει πάρει όσκαρ ηθοποιίας Α’ αντρικού ρόλου ο …χμμ.. Νίκολας Κέιτζ, ηθοποιίας
επαναλαμβάνω, είναι σαν να βραβευτώ εγώ με Emmy τραγουδιού για καλύτερος βαρύτονος, δηλαδή ήμαρτον…

Τα τελευταία χρόνια ο Τομ  έχει αναλωθεί σε περιπέτειες μόνο (καλές-κακές δε θα το κρίνω εγώ, που δεν τις έχω δει όλες) όχι πως κάνει κάτι κακό, λεφτάκια πολλάαααα βγάζει άρα μια χαρά, απλά έχει το ταλέντο να μας προσφέρει κάτι παραπάνω…

Τελικά μήπως ο Τομ Κρουζ είναι απλά ένας πολύ καλός ηθοποιός…

                                   Σκηνή απο το "Tropic Thunder"

8 σχόλια:

  1. Ειναι πραγματικα καλος,δεν ειμαι φαν του αλλα συμφωνω ακραδαντα οτι πηρε οσκαρ ο Νικολας Κειτζ και δεν εχει παρει ο Κρουζ..?!?!?!?Πολυ ωραιο το αρθρο σου,συγχαρητηρια!! Ειμαι φαν σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλός ειναι αλλά για μένα ή απλά είναι το "στύλ" του οι περιπέτειο-επιστημονικηφαντασιο-something ή απλά επειδή τον έχω συνδιάσει με αυτές μου φαίνειται οτι κολλάει καλύτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κ γω αυτο πιστεύω απλα μπόρει κ κατι παραπάνω, οχι τιποτα τρελό...

      Διαγραφή
  3. Φοβάμαι πως αν δεις την τελευταία του ταινία "Jack.Reacher" θα αλλάξεις πάλι γνώμη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω, δεν απαντώ....Θα το δούμε πρώτα κ μέτα (λογικά) θα συμφωνήσουμε... :)

      Διαγραφή
  4. Ναι και το trailer (αν και "χαριτωμένο) κάτι τέτοιο μου άφησε και μένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επειδή είδα την ταινία δύο πράγματα έχω να πω:
    1. Αληθοφάνεια : Στο mission impossible ο (τάπας) Τομ χρησιμοποιούσε την βοήθεια της υψηλής τεχνολογίας και έκανε όσα έκανε. Στο "Jack Reacher" είχε τη βοήθεια της ανυπέρβλητης κορμάρας του. Έβγαζε νοκάουτ 10 παιδαράδες στην καθησιά του.
    2. Ηθοποιία; επιπέδου Βουγιουκλάκη. Για να είμαι δίκαιος θα πρέπει να πω ότι στο ίδιο όνομα παραπέμπει και η σκηνοθεσία.
    Και για να μην παρεξηγηθώ. Δεν θεωρώ τον Κρουζ κακό ηθοποιό. Πιστεύω όμως ότι οι κακές και αδιάφορες ερμηνείες του υπερτερούν κατά πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή